Czego należy oczekiwać od osobistej stylistki?

Osobista stylistka. Z czym nam się kojarzy ten zawód? Otóż, okazuje się że skojarzenia nie zawsze mają… cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. Przekonuję się o tym coraz częściej, zwłaszcza w swoich social-mediach. 

Doprawdy, nie wyobrażacie sobie nawet, jak paskudne wiadomości można pisać do obcych sobie ludzi! Co jest w tym najlepsze? Zazwyczaj piszą je osoby, które nie są nawet moją grupą docelową, nawet nie mają zamiaru skorzystać z moich usług. Do “wbijania szpileczki” są jednak pierwsze, wiadomo. 

Osobista stylistka w naszych wyobrażeniach to niezwykle stylowa i barwna zarazem, kobieta z wdziękiem, luksusowymi markami na sobie i umiejętnościami, które sprawiają że jej klientki przechodzą spektakularne metamorfozy, takie wręcz szokujące, na widok których otwieramy szeroko oczy i pytamy: czy to na pewno ta sama osoba? 

Tego właśnie nauczyły nas filmy, seriale, tego uczą nas topowe stylistki w social-mediach. Co znaczy topowe? Rozsławione przez celebrytów albo instagwiazdy, których polecajki traktujemy dziś wręcz z namaszczeniem. Skoro konto z pół miliona obserwujących coś nam poleca – jak to może nie być godne uwagi, no jak…? 

Social-media to narzędzie szalenie przydatne, skuteczne i zdradliwe. Wydaje nam się, że widząc coś – widzimy całość, mając prawo do oceny, o którą nikt nawet nie prosi. Owszem, czerpiemy z nich naprawdę wiele. Dzięki social-mediom docieramy do klientów, kreujemy markę osobistą, edukujemy i inspirujemy. Bardzo lubię pokazywać Wam kulisy swojej pracy. To niezwykle istotne, aby rosła świadomość tego zawodu, aby odzierać ją z tej mitycznej cukierkowej otoczki, rodem z nowojorskiego serialu. 

 

Ustalmy więc dzisiaj to, co najważniejsze! 

  1. Osobista stylistka ma za zadanie sprostać wymaganiom swojej klientki, która obdarza ją zaufaniem. 
  2. Osobista stylistka to ktoś, kto przede wszystkim skupia się na konkretnej klientce – i tutaj ważne jest, aby podkreślać naszą różnorodność. Każda z nas ma inną sylwetkę, inny typ urody, inne oczekiwania, potrzeby i możliwości. 
  3. Osobista stylistka nie jest kolejną kopią, wyciętą z jakiegoś szablonu. Nie musimy wszytskie być takie same! 
  4. Osobista stylistka nie musi kreować tylko skrajnie oryginalne stylizacje, zaskakiwać ekstrawagancją, ani proponować tylko marki luksusowe. Wszystko rozpatrywane jest indywidualnie! 

Czego NIE robi osobista stylistka? 

  • Nie narzuca swojego zdania, 
  • nie ignoruje potrzeb i możliwości klientki, 
  • nie wykracza poza zakładany budżet, 
  • nie próbuje zmieniać stylu życia klientki, pracuje jedynie nad jej stylem ubioru, 
  • nie pracuje, dopóki nie pozna swojej klientki. 

Podsumowując? 

Obserwujesz mnie? Wspaniale! Masz okazję poznać ten zawód od środka. Masz również szansę obserwować metamorfozy klientek. Pamiętaj jednak, aby nie oceniać. Widzisz tylko ubrania, widzisz tylko maleńki fragment wycięty z całego życia tej osoby. 

Nie masz pojęcia, jakie ma potrzeby, możliwości, przyzwyczajenia. Nie wiesz, jakich ubrań ta osoba potrzebowała, dlaczego te konkretne propozycje jej się spodobały i z jakimi emocjami się na nie zdecydowała. 

Osobista stylistka to przewodnik po indywidualnym stylu. Nie sposób wymagać, aby wszystkie swoje klientki – traktowała i ubierała dokładnie tak samo, lub co gorsza – kopiowała w tym innych, bez większej refleksji. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *